søndag 11. januar 2009

Sosiale nettsider

Jeg ble tatt av den første fjesbokbølgen. Jeg var der hele tiden og nå, halvannet år senere, har jeg vel nå 200 "venner". Jeg er innom rundt en gang i uka fordi det er litt gøy å følge med på statusoppdateringer. Flere jeg kjenner har fjesboka som en av de fremste måtene de kommuniserer med venner på. Jeg har prøvd Twitter, men det er så få av vennene mine som er der at det rett og slett ikke har fenget meg. Mikroblogging er jo den nye bloggingen, men det er likevel tiltak med enda et sted å holde oppdatert. I tillegg til det er det den ekstra utfordringen med p hele tiden fatte seg i korthet. Del.icio.us var spennende og praktisk en liten stund under studiene, men det er veldig få nettsider jeg liker som jeg enten ikke husker adressen til eller husker nok om til at de kan googles, så der forsvant det. Akkurat nå er jeg litt fascinert av Digg, men har ikke gjort noe utav det ennå. Har ikke registrert meg. Forestiller meg at det vil være en måte å oppdage nye nettsteder på og det passer bra siden jeg har en tendens til å stadig bruke de samme sidene og irritere meg over at de oppdateres så sjelden. Myspace ble heller aldri min greie. Jeg var innom der tidlig, men følte at siden var full av dårlige band og fjortiser. Vet det ikke er sånn nå lenger, men jeg får ikke meg selv inn dit likevel.

Konklusjon: jeg er utdatert og for gammel for å ta av med social networking.

Ingen kommentarer: