tirsdag 20. januar 2009

Hvit sjokolade

Ifølge Wikipedia er hvit sjokolade "a confection of sugar, cocoa butter, and milk solids." Med andre ord ikke egentlig sjokolade. Men det hindret meg ikke i å kjøpe min sedvanlige store plate fra Waitrose i helgen. Gjør det hver gang jeg er i London. I Oslo er det triste tilstander for den hvite sjokoladen. Noen ganger får jeg tak i hvit Dronningsjokolade, men det er ikke så ofte og den er ikke så god. Egentlig er jeg sjelden klar for butikkenes egne merker, med mindre det er snakk om frukt, men Waitroses hvite sjokolade er en vinner.

Sjokolade er selve klisjeen for godtehungrige frøkner. I følge damemagasinene skal visst sjokoladespisingen være bedre enn sex. Dem om det. Sjokolade, og spesielt hvit sjokolade, er veldig veldig godt, men det slår ikke skikkelige karameller! Min favoritt er definitivt myk smørbukk. Spise noen i går (må passe på å dele opp posen så jeg ikke spiser alt på en gang) og det var en nytelse. Men likevel ikke bedre enn sex. ;)

2 kommentarer:

Dino sa...

Hvit sjokolade slår ikke "vanlig" toblerone, bamsebums, firkløver, smash eller Werthers Mandler. Forlanger øyeblikkelig en undskyldning og ummidelbar tilbaketrekning! :)

Anne sa...

Hvit sjokolade slår absolutt toblerone! Og firkløver og disse rare mandlene dine er jeg allergisk mot! Jeg kan kanskje kanskje kanskje være med på smash. Men bare kanskje.