lørdag 21. februar 2009

Old school glamour

Jeg har en greie for Vanity Fair Magazine. I påskeferien i fjor kjøpte jeg en bok med portretter brukt i VF over mange år. Det sofistikerte orginale uttrykket i bildene ga en følelse av nettopp "Old School Galmour", selv om enkelte av dem var nye. Jeg er stadig fascinert over de damene jeg av og til ser på gaten som åpenbart har disse gamle stilikonene som forbilder og som legger mye tanke og innsats inn i hvordan de ser ut og hva de tar på seg. En kjendis som kan nevnes er jo åpenbart Dita von Teese, eksen til Marilyn Manson. Jeg er laid-back stilmessig. Hårfrisyren min er hestehale, med mindre det er kort tid siden jeg klipte meg. Jeg prøver å huske på å legge litt innsats inn i jobbantrekket, men enkelte morgener er for harde til at jeg orker noe mer enn jeans. I det nyeste VF, som jeg fikk rett i postekassen takket være Øyvinds julegave, var det en artikkel om barndom i Hollywood på den tiden da Hollywood var en koloni av skuespillere og filmarbeidere. Som vanlig ble jeg aller mest fascinert av bilden. Private bilder av fordums stjerner som Dean Martin. En mann som spilte på alle strengene i et kvinnehjerte på en tid da sexsymbol var Marilyn Monroe eller ingen. Likevel hadde han et hjem og en familie å dra hjem til. That's amore.

Ingen kommentarer: