lørdag 14. februar 2009

Ingenting (eller litt om Stephen Fry)

I en av bøkene til Stephen Fry jeg har siterer han en eller annen fyr på at det bare er lov å skrive en eneste post om ingenting i løpet av en karriere som avisspaltist. Han har også skrevet om sin kjærlighet til språk og uttalelse, som jo kommer rimelig godt frem i alt han gjør.

"I am a lover of truth, a worshipper of freedom, a celebrant at the altar of language and purity and tolerance. " - Stephen Fry

Jeg kunne sagt det ovenfor selv. Sannhet, frihet, språk, renhet og toleranse. Gode verdier. En gang skal jeg skrive en skikkelig post om Stephen Fry. Ikke som denne tulleposten om ingenting som jeg desperat prøvde å fylle med noe.

Se der, ja. Nå var jeg tom for ting å si igjen. Er vel strengt tatt tom for tid denne lørdagsmorgenen også. Orkesteret kaller. Konsert i morgen med herlig Rachmaninov og slitsom Shostakovic. Jeg vet hvem jeg velger.

Ingen kommentarer: