søndag 3. mai 2009

Mat i London

Frokost/lunsj:
Pret a mangerIngen over, ingen ved siden. De første gangene jeg var i London spiste jeg mye på Starbucks. Jeg innrømmer at det hovedsaklig var fordi det er et litt mytisk sted for meg, vokst opp som jeg er med amerikansk kultur over alt (og spesielt filmen "you've got mail"). Starbucks er over alt i London, men det er også Pret a manger. Der Starbucks har anstendig kaffe og sandwiches har Pret utrolig god kaffe og sandwiches. Konseptet er at all mat blir laget på stedet av ferske råvarer. Billig og kjempegodt, med andre ord.

Middag:
SardoJeg legger aldri skjul på min elsk for alt italiensk, og etter turen til Sardinia i fjor (som gjentas i år) ble jeg forelsket i øya og maten og vinen. Derfor var det veldig passende at Øyvind søkte opp sardinske restauranter vi kunne besøke i London. Og gjett om det ble jackpot! Sardo er Michelinanbefalt, men intimt og full av personlighet. Jeg og Øyvind har som policy at når vi er på ferie så har vi en kveld der vi bruker litt ekstra på middagen. Sardo er stedet å gjøre det i London. Masse mat for pengene. Anbefaler min favorittrett Battuta d'agnello (har faktisk ikke spist noe annet der) og glem for all del ikke å drikke sardinsk vin til!

Ingen kommentarer: