lørdag 16. mai 2009

Linselus

Jeg begynte med briller da jeg var 8 og med kontaktlinser da jeg var 12. Dreven, med andre ord. Da studentøkonomien tok overhånd hadde jeg ikke lenger råd til å bruke kontaktlinser fast, så det ble noen småkjøp her og der. Men i går var jeg endelig hos optikeren og fikk meg nye linser og denne gangen har jeg tenkt å bruke linser mer enn briller. Eneste problemet med de nye linsene er at jeg ikke har samsyn når jeg leser. Får stikker innom mandag, for jeg kan ikke fortsette å bomme på tastaturet slik jeg gjør nå.
Begge foreldrene mine er brillebrukere og jeg har fått innprentet at øynene mine er noe jeg skal bruke penger på. Derfor nekter jeg å få øynene sjekket hos kjeder som lar personale uten optikerutdannelse utføre sjekk. De forrige brillene kjøpte jeg riktignok hos Brilleland, men da hadde jeg sjekket øynene først hos en skikkelig optiker, så alt jeg lot Brilleland gjøre var å faktisk ordne brillene. Ikke snakk om at en assistent skal synse noe om hvordan jeg ser!

Ingen kommentarer: