søndag 6. september 2009

Septembersøndag

Bilde: derpunk, Flickr.com, CC
Luften er crispy, solen skinner, Ø leser avisen, i bakgrunnen synger Simon & Garfunkel og i ovnen står gårsdagens perfekte sopp og spinatpai og varmes opp til en ny runde.

I går var jeg helt alene og endte opp med å lese en haug matblogger. Sweet Amandine endte jeg faktisk opp med å lese fra begynnelsen til nyeste innlegg. Nydelige beskrivelser av minner, som deretter koples opp til dagens fristende oppskrift. Jeg ble så inspirert at jeg lagde to paibunner, hvorav den ene ble tidligere nevnte sopp og spinatpai og den andre skal bli til italiensk ostekake i dag. Den ene paibunnen ble ubeskrivelig perfekt. Den tok form med en gang og ble en passe fuktig masse som holdt seg sammen under kjevling. Nydelig.

Bilde: Simon Aughton, Flickr.com, CC
Klar som jeg alltid er for nye strålende ideer tenkte jeg selvfølgelig umiddelbart på å lage min egen matblogg. Helt til jeg tvang meg selv til å tenke på hvor lite mat jeg faktisk lager for tiden fordi jeg er så lite hjemme. Hvem ville være interessert i en matblogg som bare ble oppdatert hver gang jeg følte meg som domestic goddess? Det er jo ikke så ofte. Jeg ønsker at det skal bli oftere, for jeg nyter jo virkelig å bake. Jeg føler meg lykkelig når jeg har laget en perfekt deig, når hendene lukter vanilje og i finalen når venner får smake.

Hadde du likt en sjelden oppdatert matblogg?

Ingen kommentarer: