fredag 18. september 2009

Etter valget

Bilde: Dagbladet.no
Venstre tapte, men vi vant litt likevel. Per i dag er det 1400 nye medlemmer som har lyst til å være med å bygge Norges mest spennende, nytenkende, grønne, fremtidsoptimistiske parti.

Jeg jobbet femten timer mandag som stemmestyremedlem. En million ganger sa jeg: "Sånn fungerer det i år. Først går du inn i en ledig bås og finner ditt partis liste. Så bretter du sånn (demonstrerer) og stemmer og registrerer der borte til slutt". Ingen av valgobservatørene som var innom klaget, i hvert fall. Jeg kom til Venstres valgvake omtrentlig ti minutter etter at Lars Sponheim hadde annonsert at han trakk seg som leder. Jeg var informert om at det så dårlig ut, men det var sjokkerende å komme inn og se alle vennene mine, som har slitt seg ut i valgkampen, grå i ansiktet.

Dagene etter har vært surrealistiske. På onsdag satt jeg på Bodø lufthavn og kjente det boble i hodet av energi og ideer for å beholde og engasjere de mange nye medlemmene. Jeg fikk ny energi bare ved tanken. Det må definitivt tas noen grep for å sikre at Venstre får bedre oppslutning neste gang. Men det er det heldigvis noen andre enn meg som skal tenke på. Jeg har meldt meg til tjeneste for å aktivisere, engasjere og beholde de nye, så får vi se hva det blir. Gøy er det uansett. Men så har heller ikke jeg for vane å være nedfor lenge.

Dagens bilde er fordi jeg fremdeles får blanke øyne av Barack Obama. Tenk å få en mail med en forsikring om vennskap fra Barack Obama! Tror jeg må gå og finne frem t-skjorten med "Progress" på...

Ingen kommentarer: