fredag 20. mars 2009

Sterke meninger og bomull

Hvordan kan jeg vite at denne bloggen er verdt å lese? Siden jeg sjelden får kommentarer og har valgt å bruke en blogtjener som har uendelige mengder andre blogger så har jeg ingen indikator på om jeg skriver godt, har gode temaer eller om bloggen min har livets rett. Nå skriver jeg vel egentlig aller mest for min egen del. Jeg har ingen drøm om å bli den neste Blondinbella eller Vampus. Berømmelse er en hemsko, ingen drøm.

Jeg skriver hovedsaklig om småemner jeg tenker over i omtrent fem sekunder før jeg tenker at "dette er en blogpost". Jeg har ikke plass i hodet til å tenke "hva skal jeg skrive om i dag?". Kudos til de som gjør det og skriver lange gjennomtenkte innlegg, but not me. Livet mitt går for fort og er for innholdsrikt. For mye å absorbere og reflektere over. Denne bloggen hjelper meg å huske på de små tingene. Som f.eks. hvor mye jeg faktisk ønsker meg en Iphone, når resten av dagen har gått med til å komme opp med spørsmål til en spørreundersøkelse om porto.

Noen ganger blir jeg overrasket over meg selv. Over at ei med mastergrad ikke klarer å produsere noe mer avansert. Men så husker jeg at det var en tid da jeg fikk valget. Valget mellom å snakke uforståelig akademikerspråk og krydre inn så mange avanserte referanser jeg bare klarte eller å kutte ned til beinet og snakke enkelt om de små tingene. Jeg valgte og jeg har vel egentlig ikke angret. De eneste gangene jeg har angret er når jeg har følt at jeg har oversimpifisert. Bare sett de store linjene og trukket essensen ut av dem.

Jeg ble imponert over Abid Rajas svar i nettmøte i går. Han svarte uredd og likefremt. Han svarte på en måte jeg pleier å svare etter tre øl på justisen i lag med gode venner. Jeg har blitt flinkere, men jeg må bli enda flinkere til å si rett ut hva jeg mener. Ikke pakke det inn i formildende omstendigheter og annen bomull. Jeg klarte det tidligere i dag da jeg sleivete på Fjesboka skrev i en kommentar "Det er VG. Jeg forventer ikke kvalitetssikring eller intelligens. De har vært flinke og talt ord. De hadde sikkert fått en B i SV-skolen.". Og jeg mener det faktisk av hele mitt hjerte.

2 kommentarer:

Aase sa...

Jeg leser stadig her inne, men er nok ikke så flink til å kommentere.

Men jeg synes du skriver bra og er glad jeg kan følge deg fortsatt.

Anne sa...

Hyggelig å høre :)
Mente ikke egentlig å fiske etter kommentarer, men det er jo noen ganger jeg lurer :)