mandag 16. mars 2009

Skeptisk

Jeg vet jeg burde være skeptisk til Googles hegemoni. Jeg burde ikke bruke alle tjenestene og dermed binde meg til en leverandør som har tilgang på alle mine personlige data. Jeg burde til enhver tid være oppdatert på hvilken tjeneste som var best og shoppet rundt. Akkurat som med banktjenester. Og akkurat som med banktjenester putter jeg alle mine kort i én sekk (eller hva det nå heter). Jeg liker gmail, blogspot er praktisk, chrome er lekker, reader er enkel, calendar er lett å dele... Og hvorfor ikke velge det som er behagelig av og til? Jeg tar så mange avgjørelser som er ubehagelige fordi det er det rette å gjøre at jeg fortjener av og til å være ufornuftig og enkel. Som aktivt Venstremedlem er jeg selvfølgelig over gjennomsnittlig interessert i personvern, og jeg vet logisk sett at dette ikke er det lureste... Then again, så har jeg ikke så mye å skjule. Jeg bedriver lite ruskomsnusk. Som internettavhengig har jeg gitt opp drømmen om å leve et sporløst liv for lenge siden. Jeg kan følges, etterprøves og spikres fast.

Bring it on!

Ingen kommentarer: