lørdag 14. mars 2009

Fremdeles ung?

Jeg har ikke vært våken så lenge, men allerede har jeg begynt å stille spørsmålstegn ved om jeg fremdeles er ung til sinns. Det startet med ivrig lesing av kjøkkendelen av OBOSbladet. Det utløste tankerekken. Og så begynte jeg å tenke etter. Torsdag stemte jeg for en politisk uttalelse jeg var mot fordi den var samlende og det var det kloke å gjøre. Jeg eier leilighet med samboer. Jeg har fulltidsjobb. Jeg betaler på både studielån og huslån. I går kveld var jeg inne på MINSIDE og bestilte nytt skattekort for at det skulle ta høyde for renteutgifter. Jeg skal ut og kjøpe gardiner i dag....

Ikke lovende, med andre ord. On the other hand så kjøper jeg flere bøker enn jeg trenger, har for lite klær (typisk studentproblem), spiser masse godteri, kan finne på å bli brisen+ på en vanlig dag, fniser, hopper i sølepytter, leser Pondus og M hver gang det kommer ut...

Kanskje det er håp likevel?

Ingen kommentarer: