mandag 20. april 2009

Tiden går. Anne består.

Innså plutselig at jeg ikke har blogget på denne siden av påsken. Tør jeg si det en gang til? At jeg har vært travel? Travelheten min gjennomsyrer hele bloggen og får meg til å tenke på navnet til en musikkgruppe, av alle ting, nemlig Soundtrack of our lives. Føler at "travel" er mitt soundtrack for tiden. Selv om selve tilstanden er lydløs. Nei, nå roter jeg meg bort i kvasi-etellerannet igjen. Poenget er at jeg nok en gang er travel. Og nok en gang hører jeg på "Mamma Mia"-soundtracket til ørene mine detter av. 

Men London var kjempefint. Jeg fikk begynt å bruke den nye trenchcoaten som jeg kjøpte for noen uker siden i Stockholm sammen med skjerfet og brosjen jeg kjøpte på vintageavdelingen til Topshop i London i januar. Føler meg som den moteløven der jeg går rundt i byen og svinser. London er alltid bra. Jeg føler meg vel der. Der lille Oslo er sammensatt av småstrøk er London flere småbyer. Og jeg trives i mange av dem. Kanskje aller mest i Kensington. Strøket gir mange koplinger til "Notting Hill"-filmen, selv om huset med den blå døren ikke er å finne. Men det er hvite rekkehus med store inngjerede hager mellom. Og det er dyre butikker og koselige nabolagspuber om hverandre. Det kan minne litt om Frogner, bare at jeg synes at den generelle stemningen i strøket er hakket mindre selvhøytidelig. Ikke det at jeg ikke til stadighet ser fashionistas med stiff upper lip der, men helhetlig er det en mer avslappet stemning. Jeg og Øyvind har funnet oss godt til rette rundt Gloucester Road. Et lite strøk i strøket. Men alltid synd å stortrives i et område man vet man aldri i verden får råd til å bo i. For bo i London en gang skal jeg. Basta.

--
ANne

6 kommentarer:

Aase sa...

Høres absolutt ut til at London blir ditt hjem etterhvert ja.


Har du forresten sett Mamma Mia på scenen? Hvis ikke, så kan den forestillingen anbefales. Så den i Oslo for 3 uker siden.

Liv sa...

London blir ikke noe hjem for oss, men jeg gleder meg veldig til å dra dit i sommer. :)

Anne sa...

London er herlig.

Aase: Jeg har ikke sett på Mamma Mia på scenen. Vurderte å se den i London, men den måtte vike for Händels "Messias" i Royal Albert Hall. Det var helt greit. ;)

Livi: Bare si fra hvis du trenger tips om noe. Begynner å ha en liten liste med gode steder.

Liv sa...

Tar gjerne mot alle slags tips, så langt har jeg bare en ufravikelig plan, og resten er helt åpent. :)

Anne sa...

Livi: Hvor skal dere bo? Har dere vært der før? Vil dere være ute og gå eller besøke museer?

Liv sa...

Vi skal bo ved Hyde Park. Vi vil være mest mulig ute om været blir bra, men kommer sikkert til å velge oss ut et par museer om det skulle bli regn. Kanskje frister et av dem så mye at vi besøker det selv om sola skinner også.