søndag 9. november 2008

Hel ved

Bestevenninnen min er fra Gjøvik. Det var hun som først introduserte meg til begrepet "hel ved". Og så bare forelsket jeg meg litt i det. Uttrykket, altså. Eller. Forelsket? Kanskje ikke. Men uttrykket har blitt liggende i lillehjernen. Dukket opp med gjevne mellomrom og sagt "Hei". Så da jeg fikk lyst til å lage en ny blogg om min ferske tilværelse som voksen, dvs. ferdigutdannet og i full jobb, var det naturlig å komme tilbake til uttrykket. Hel ved. Det er det jeg vil være.

En del av meg, en stor del av meg, er å være kunsthistoriker. Jeg har lært å "se" det estetiske i verden og i kunstverk. Jeg har nå en jobb som ikke har noe som helst med utdannelsen min å gjøre. Jeg stortrives, men jeg føler likevel behov for å minne meg selv på å være kunsthistoriker. Derfor vil kunst, stil og arkitektur forhåpentligvis bli en del av bloggen. For at jeg ikke skal glemme å se.

Ingen kommentarer: