onsdag 26. august 2009

TV om kvelden

Bilde: decade_null, Flickr.com, cc
Jeg lurer på hvilket resonnement som gjøres når kanalene bestemmer hva som skal sendes sent på kvelden? Når jeg er våken halv tolv er det ofte fordi jeg har noe å tenke på som jeg trenger å bli kvitt for at jeg skal klare å sovne. Jeg trenger snille, men intelligente serier om mennesker alt går bra med til slutt ELLER noe morsomt, men intelligent. Men hva får jeg? Lystige dansker som kjeder seg på luksushotell, lik i forskjellige amerikanske byer, lik i marinen, politimenns hverdag, superstrukturer... Ikke noe som lykkelig vil lulle meg inn i bekymringsløs søvn.

Hvorfor kan ikke programmer som "Livet med Larkins", "Anne fra Bjørkely", "Friends", "Mythbusters", "Saturday Night Live" og "Colbert Report" gå fra halv tolv? Da hadde jeg til og med blitt sittende oppe flere kvelder og verdien av reklamen ville gått opp. Jada, jada jeg vet TV2 Sebra sender Jimmy Kimmel, men ærlig talt. Det er ikke spesielt morsomt i lengden med stadig flere vitser på bekostning av sikkerhetsfyren og onkelen hans.

Hallo? Hører dere meg?

Ingen kommentarer: