torsdag 30. juli 2009

Madonnakonserten

Bilde: Crazy-Heart, Flickr.com, Creative Commons

Jeg har sett Madonna "vogue". Stort. Men om det helt veide opp for tre timer venting på betong først har jeg ikke helt konkludert med enda.

Så hva var galt med Madonna? Jeg har lest at hun selv mener hun er mer "performer" enn sanger, men det viste hun ikke tirsdag. Jeg var ikke blant dem som ventet meg en hitparade, men jeg tok det for gitt at jeg skulle bli fenget og være med fra første riff. Det er tross alt en dreven dame vi snakker om. Som har holdt hundrevis av stadionkonserter over hele verden de siste 20 åra. Som har blitt beskrevet som en av verdens største "performers". Og for all del, showet var gjennomført, profesjonelt og spennende. De visuelle grepene var interessante, om enn ikke spot-on trendmessig. Danserne hennes var fantastisk gode, selv om jeg kanskje syntes litt synd på dem når det kom til kostymer enkelte ganger. Lurer på om hun danseren Madonna klinte med kliner med Madonna hver kveld, men det er o.t.

Når alt skrelles vekk så kommer det vel ned til at jeg ikke fikk inntrykk av at Madonna la noe av sin sjel i fremførelsen. Jeg fikk mer inntrykk av en seig og sta dame som opptrådte fordi hun ikke var klar for å være utdatert. Det er lenge siden Madonna sjokkerte. Verden har blitt mer liberal og takket være internett har folk sett "alt". Det skal mer til enn pikekyss, snåle bh'er, lek med androgynitet og å strekke strikken mht religiøse symboler.

Hva sjokkerte meg sist? En fjesbokoppdatering, faktisk. Skikkelig borderline mot brudd på taushetsplikten.

Ingen kommentarer: